سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | Tuesday 10 December 2019
ورود کاربران | EN | نقشه سایت

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز ورود
بخاطر سپردن شما در سیستم

اخبار

DB4F7ACA D20D 4712 A282 8F395CF1279Fبه میزبانی پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد؛
یکصد و پنجاه و پنجمین گردهمایی ادواری معاونان اداری و مالی مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، در ابتدای این نشست دکتر علیرضا خاوندی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری این گردهمایی ها و انعکاس مسائل آنها را موثر دانست و اظهار داشت: بررسی مسائل و پرداختن به آنها در این نشست ها  می تواند منافع زیادی در بر داشته باشد و از حقوق مادی و معنوی مراکز پژوهشی کشور دفاع کند.

وی افزود: پیگیری اعتبارات و بودجه مراکز پژوهشی با توجه به اهداف و ماموریت هایی که برای آنها تعریف شده است، می تواند مشکلات فنی این مراکز و همچنین مشکلات کشور را بطور تخصصی حل و فصل کند.

دکتر خاوندی با تاکید بر اینکه این گردهمایی ها می بایست بصورت یک نهاد عمل کند و بطور قدرتمند مشکلات موجود را شناسایی کرده و درخواست هایی که در این جمع به تصویب می رسد را پیگیری کند، گفت: نتایج این گردهمایی ها می تواند دستاورد خوبی داشته باشد و باعث شود مراکز پژوهشی و پژوهشگاه ها در کنار دانشگاه ها و همگام با آنها در آموزش عالی کشور دیده شوند.رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی همچنین در ادامه به معرفی پژوهشگاه و فعالیت های آن پرداخت.

دکتر علی زمانیان معاون اداری، مالی و پشتیبانی پژوهشگاه مواد و انرژی نیز در این نشست بر حضور کلیه معاونین اداری و مالی در چنین نشستی تاکید کرد و گفت: این چنین گردهمایی ها می بایست مفیدتر و پرثمره تر برگزار شود چرا که وظیفه ما به عنوان معاونین اداری و مالی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی که موتور محرکه کشور به شمار می روند، توسعه منابع و سرمایه گذاری و همچنین پیگیری تخصیص بودجه فناوری برای انجام اهداف پژوهشی و حل مشکلات کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چنین رسالتی در معاونت های اداری و مالی انجام نمی شود، گفت: ما تنها می توانیم مدیریت درست هزینه داشته باشیم، در حالیکه می بایست به جد، به دنبال  سهم مراکز پژوهشی از بودجه فناوری کشور باشیم تا بتوانیم پروژه های تحقیقاتی بزرگی انجام دهیم.

دکتر زمانیان همچنین پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی و کارگروه های کارشناسی مديران مالي، اداري و بودجه به منظور بررسی مسائل و مشکلات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور و کمک به یکدیگر را مطرح کرد که مورد استقبال شرکت کنندگان واقع شد.

در ادامه این نشست دکتر شریف که دبیر این گردهمایی می باشد به طرح مسائل و موضوعات تخصصی پرداخت و شرکت کنندگان نظرات و سوالات خود را مطرح نمودند.

تخصیص بودجه ٩٨ مراکز پژوهشی، بررسی بحث مشخص شدن اعتبارات بخش "سایر" در بودجه، صندوق بازنشستگی و تعهدات آن، کاهش ساعات اداری بانوان دارای شرایط خاص، نحوه پرداخت ارز اعضای هیات علمی در ماموریت های خارج از کشور، افزایش فوق العاده مدیریت روسا و مدیران، دریافت مجوز هیات امنا جهت تعطیلات تابستانی یا تعمیرات، نحوه دریافت مجوز ردیف استخدامی، امکان تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی، بحث رسیدگی به تخلفات اداری اعضای هیات علمی در دستگاه های اجرایی و نحوه پرداخت حق عضویت در مجامع بین المللی از مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، ۳۰ مؤسسه تحقیقاتی و مرکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در گردهمایی ادواری که هر ماه به میزبانی یکی از مراکز برگزار می شود؛ حضور دارند.