يكشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ | Sunday 26 May 2019
ورود کاربران | EN | نقشه سایت

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز ورود
بخاطر سپردن شما در سیستم

آرشیو اخبار

معاونت فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی، برنامه ها و اقدامات حوزه فناوری این پژوهشگاه در سال جاری را تشریح کرد

18.2.98 1دکتر قدمیان معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: عقد قراردادهای فناوری-تحقیقاتی/ توسعه فناوری/ فروش فناوری و تجاری سازی سه استراتژی مهم حوزه فناوری این پژوهشگاه در سال جاری است که به جد به دنبال رشد آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، ایشان ضمن ارائه خلاصه گزارش عملکرد فناوری در سه ماهه پایانی 1397، اظهار داشت: در حوزه فناوری ما 3 استراتژی را دنبال میکنیم که عقد قراردادهای فناوری-تحقیقاتی اولین استراتژی می باشد و هدف ما از آن، دستیابی به حدود (صددرصد) رشد در این حوزه است.

وی افزود: شناسایی متقاضیان، کارفرمایان، استمرار ارتباط با نهادها و سازمان های دولتی نظیر سامانه های ساتع و مپفا، نیپا یا پرتو، مجموعه توان، طرح های کلان ملی، استانداری البرز، استاندارد، پژوهشگاه نیرو، میراث فرهنگی، صنایع پتروشیمی و ...، جهت برقراری ارتباط موثر و منجر به امضای قرارداد فناوری-تحقیقاتی و همچنین تهیه بسته تشویقی فناوری متناسب با رشد فعالیت های فناوری از برنامه های رسیدن به هدف این استراتژی است.

دکتر قدمیان ادامه داد: در این راستا اقداماتی همچون شناسایی نیازهای پژوهشی و فناوری،  پیگیری کلیه قراردادهای درجریان، متوازن سازی وضعیت بالاسری، پایش عملکرد و طرح آمار سرانه قراردادی قراردادهای پژوهشی (موسسات وزارت عتف) / طراحی استراتژی موثر و تهیه طرح بسته تشویقی فناوری را در سال جاری انجام خواهیم داد.

معاون فناوری پژوهشگاه همچنین خاطرنشان کرد: در سه ماهه پایانی سال 97، ما در حوزه فناوری، عقد 16 فقره قرارداد فناوری-پژوهشی به ارزش 1458 میلیون تومان (637 میلیون مبادله شده و 821 میلیون در وضعیت انعقاد قرارداد) را داشتیم.

وی در ادامه سخنان خود به دومین استراتژی در معاونت فناوری پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: توسعه فناوری دومین برنامه ما در این حوزه است که با هدف شناسایی و تدفیق فناوری های برتر از پژوهش و ارجاع بر مبنای TRL به فناوری و/یا مرکز رشد و فروش مستقیم دانش فنی و/یا محصول پایلوت همراه است.

دکتر قدمیان افزود: شناسایی فناوری های قابل تجاری سازی از پژوهشگاه و تعیین و توسعه سطح آمادگی فناوری آنها (حداقل ده فناوری در حوزه مواد و انرژی)، سرمایه گذاری پژوهشی متناسب با رشد فعالیت ها و برنامه آموزش حرفه ای در حوزه فروش دانش فنی (جذب گزینه های آموزشی حرفه ای برون سازمانی در حوزه فناوری) از جمله برنامه های رسیدن به توسعه فناوری است که نتایج کمی عملکرد این فعالیت در سه ماهه های دوم و سوم سال جاری مورد انتظار خواهد بود.

معاون فناوری پژوهشگاه همچنین از فروش فناوری و تجاری سازی به عنوان سومین استراتژی حوزه فناوری یاد کرد و گفت: هدف این استراتژی افزایش قابل ملاحظه درآمد اختصاصی پژوهشگاه و فناوران مرتبط با این فعالیت است و برگزاری نشست های ماهانه پژوهشگاه با متقاضیان/خریداران/سرمایه گذاران فناوری با هدف ارایه مجریان طرح، فروش دانش فنی و یا محصولات علمی پژوهشگاه، بروز رسانی و توسعه نمایشگاه دایمی فناوری-تجاری سازی و شبكه هاي ارتباطي (فن بازار) و توسعه سایت تجاری سازی فناوری جهت شناساندن فناوری ها و توانمندی های پژوهشگاه در راستای این هدف صورت می پذیرد.