يكشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ | Sunday 29 March 2020
ورود کاربران | EN | نقشه سایت

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز ورود
بخاطر سپردن شما در سیستم

اخبار

16.9.98 1پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به کسب جایگاه سوم پژوهشگاه‌های کشور در تراز بین المللی شد

سرپرست بین الملل پژوهشگاه مواد و انرژی خبر داد: بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به کسب رتبه سوم در تراز بین المللی شد.

 به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه، دکتر نیما نادری با اعلام این خبر افزود:  پروژه دستیابی به جایگاه بین‌المللی جهت تبدیل ۵ دانشگاه و ۵ واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین‌المللی، یکی از چهار پروژه کلان توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای طرح‌ اقتصاد مقاومتی است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه تعریف و نهایی شده است.

سرپرست بین الملل پژوهشگاه گفت: در این پروژه، از مجموع متقاضیان  16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برگزیده شدند و در کنار این 25 دانشگاه و پژوهشگاه وابسته به وزارت علوم، 3 مرکز پژوهشی شامل پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه رویان و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم مورد تایید قرار گرفته و به این پروژه پیوسته‌اند.

دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفتمین گردهمایی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های عضو طرح اقتصاد مقاومتی ارتقا‌ء ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برترکشور به تراز جهانی، با اعلام نتایج سال ۹۷ این طرح گفت: از بین پژوهشگاه‌ها، پژوهشگاه  پلیمر و پتروشیمی رتبه دوم و پژوهشگاه  مواد و انرژی به رتبه سوم دست یافته‌اند و پژوهشگاه های هوافضا، ژنتیک، رنگ، شیمی و مهندسی شیمی، زلزله شناسی و مهندسی زلزله و علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نیز، در دوسال متوالی رتبه های اول را کسب کردند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به آینده طرح ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی گفت: با وجود برخی مشکلات، این طرح ده ساله تا رسیدن دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور به تراز 200 دانشگاه برتر جهان ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه این طرح باعث رقابت در مراکز علمی شده است، تاکید کرد: امکان بازبینی برخی سیاست‌های اجرایی پس از دو سال اجرا توسط کمیته هدایت و نظارت طرح و همچنین امکان بررسی درخواست‌های جدید برای ورود به طرح و بازبینی حضور دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های طرح توسط کمیته هدایت و نظارت وجود دارد. در خصوص معیارهای این سنجش می­توان به نسبت دانشجویان به اعضاء هیأت علمی، تعداد پروژه‌های بین المللی مشترک، نسبت تعداد دانشجویان خارجی به ایرانی، تعداد دوره‌های مشترک آموزشی با دانشگاه‌های خارجی و همچنین تعداد مقالات علمی مشترک با محققین خارجی اشاره کرد.